Det går neråt

Började för ca 1,5 veckor sedan med en ny kamp mot vikten. Eller igentligen var det nästan 3 vckor sedan, men för 1,5 veckor sedan skulle jag börja med pulver. Bara pulver i 2 veckor. Jag hade ångest och var taggad på samma gång. Lite lagom komplext sådär.
Men det gick käpprätt åt skogen med de planerna. Mådde illa och kräktes redan första dagen, och tog beslutet att lägga av. Att leva på 500 kcal och inte få behålla dem lät som lite väl dumt, även om jag säkert rasat i vikt ett tag av det. Med pulvrena så ingick även en kurs på 8 veckor, så jag beslutade att fortsätta med den. Så man får lite krav på sig. Så en gång i veckan så väger jag mig och de mäter även fettprocenten. nu är dessa siffror säkert inte 100 procentiga, men man kan ju se om något händer i alla fall. Och på första veckan hade jag tappat 1,2kg fett och gått ner i vikt. Ökningen av muskelmassa är ju också positiv.

Jag försöker att äta någorlunda vettigt och ligga i överkant på protein mot kolhydrater. Skriver upp allt jag äter för att se att jag inte äter för lite. Håller koll på vikten lite för ofta med, men är lite osäker på om jag äter för lite beroende på hur jag tränar.
Försöker köra 4-7 pass i veckan med både styrka och kondition. Styrketräning är verkligen tråkigt, men är ju bra på många sätt. Om inte annat för att se till att knäna inte pajjar igen.

Har faktiskt hållit mig från att köpa godis i 3 veckor. Åt lite popcorn i lördags och köpte lite naturgodis i fredags. Vet att naturgodis är nästan lika illa som vanligt godis, men det känns ändå bättre än det andra. Dyrare med så man köper inte lika mycket :)

Nu ska jag fortsätta kämpa ett tag till.
Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0