Cykling

Är bra träning känns det som.
Cyklade till den andra byn igår och bättrade tiden med 3 minuter. Trots att det blåste motvind en hel del. Hem i morse så bättrade jag tiden med nästan 6 minuter. Vad har hänt? Kan kosttillskotten sätta in så fort, har svårt att tro det. Men det kändes lättare att trampa i uppförsbackarna i gårkväll, benen kändes mer taggade än annars. Jaja, bara att vara nöjd och se vad som händer i framtiden.
Maten igår var OK, åt pasta och kycklinggryta och inget godis alls. Tog en kaka till fikat på eftermiddagen. Kanske var dumt men jag tog det beslutet i alla fall. Åt ett äpple också.
I kväll är det vårruset, styrketräningen får vänta till i morgon. Kan bli lagom att ta det efter innebandyn. Cyklar nog inte upp till den andra byn efter det, känns som att det kan bli rätt bra ändå.

Den största fällan jag kan fastna i är nog godissuget. Kan jag bemästra det så ska jag nog kunna fixa att gå ner de kilon som jag vill. Jag är inte ute efter att bli smal, bara lite mindre. Har 2 par brallor hemma som jag vill komma i, och låren är det största problemet för dem. Så att cykla är ju bra träning då, får se om jag kommer igång med löpningen också snart. Har ju en marsch att träna för först, gå långt med packning. Efter den så är ju den mesta träningen slut, så man kan köra mer på hemmaplan.

Bara att köra vidare och svamla på känns det som nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0