Ny dag

I dag är första dagen i resten av mitt liv, men är det första dagen i resten av mitt nya liv?
Var ute på övnign i helgen (hemvärnet) och kände att jag behöver göra vissa saker bättre. Som mera styrketräning på överkroppen, ryggen och armarna tar mycket stryk när man springer i skogen med stridsväst och vapen. Flåset är en annan sak. Jag tycker att jag borde ha bätre flås, men så är det inte. Det var mycket gå i skogen, och då menar jag skogen! Eftersom det regnat så var det mycket blött o sumpigt i marken när vi gick så benen fick arbeta. Så när man fick påskjutning så var man helt slut och hörde inte ordergivning för att flåset överröstade allt. Inget bra. Så jag behöver träna kondition mer också, bara att planera om lite tror jag.
Kunde jag bara få tummen ur och komma isäng på kvällarna så skulle jag kunna träna på mornarna mer. Måste ändra mitt beteende där. Och så se över maten igen, jag äter verkligen värdelöst de flesta dagarna i veckan. Försöka avsockra mig så jag itne är så sugen på kvällarna. Lättare sagt än gjort men vet ju att jag skulle må bra av det. Kanske riktigt bra till och med. Och det är ju det jag vill i slutänden, må riktigt bra.

Så nu är det dags att fundera ordentligt och sedan sätta ner min egen fot. Så får vi se hur det blir i slutändan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0